ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هویت ۳ شهید گمنام مشهدی شناسایی شد

  • کد خبر: ۸۷۴۰۹
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
هویت ۳ شهید گمنام مشهدی شناسایی شد
با استناد به آزمایش دی. ان.‌ای و تطبیق ویژگی‌های وراثتی پیکر شهدا با خانواده آنان، هویت ۳ شهید اهل مشهد تعیین شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به تازگی براساس آزمایشات DNA هویت شهیدان گمنام که در حوزه علمیه بیرجند، بهشت زهرا تهران و راز وجرگلان خراسان‌شمالی مدفون بودند از طریق تطبیق ژنتیکی با خانواده‌هایشان، شناسایی شد.

بر همین اساس، رئیس بنیاد منطقه دو مشهد مقدس و معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل شهیدان والامقام، خبر شناسایی هویت شهیدان «حسین بابایی»، «علیرضا مرتضوی» و «علیرضا مرتضوی» را به خانواده‌های این عزیزان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام احمد ملکی با حضور در منزل شهیدان «حسین بابایی»، «علیرضا مرتضوی» ضمن ادای احترام به مقام ۱۷ هزار شهید استان گفت: رزمندگان وقتی بند پوتین خود را می‌بستند، یک عزم جدی برای نابودی رژیم صدام و پیروزی ایران اسلامی در جبهه حق علیه باطل داشتند و آرزوی آن‌ها شهادت بود.

ملکی افزود: اینکه پیکر این شهدای بزرگوار پس از سال‌ها شهادت و تدفین، شناسایی و اعلام هویت شدند قطعا خواست خداوند بوده است.

وی به خانواده شهید بابایی که دو فرزند خود را به نام‌های «حسین و علیرضا بابایی» تقدیم اسلام کرده‌اند، افزود: خوشا به سعادت و افتخار شما والدین معظم، که راه حضرت اُمّ‌الْبَنین را ادامه دادید. خدا را شاکریم که با تلاش دست اندرکاران در آزمایشگاه هویت، این شهدا شناسایی و به انتظار خانواده‌های خود پایان دادند.

رضا ثانوی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چناران در دیدار با فرزندان شهید والامقام محمدحسن صادق (صادقی) گفت: اینکه هویت پدر شما پس از گذشت ۳۸ سال شناسایی شده و امروز در یکی از شهر‌های خراسان شمالی است، یقین بدانید به خواست خود شهید بوده است.

شناسایی هویت ۳ شهید گمنام، سال‌ها پس از تدفین

در این دیدار که سردار اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ‌کننده و حجت‌الاسلام باقری، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) نیز حضور داشتند، با اهدای لوح سپاس از خانواده شهدا تجلیل به‌عمل آمد.

شهید والامقام «حسین بابایی» در یکم خرداد ۱۳۴۳ در مشهد چشم به جهان گشود و در سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به مقام رفیع شهادت نائل آمد پیکر مطهرش در حوزه علمیه شهرستان بیرجند طی مراسمی در یکم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به خاک سپرده شد. همچنین برادر شهیدش «علیرضا بابایی» در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ به مقام رفیع شهادت نائل آمده است.

شهید والامقام «علیرضا مرتضوی» در ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در مشهد چشم به جهان گشود و در ۲۸ تیر ۱۳۶۷ در گیلانغرب به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش ۱۲ دی ماه ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران و در جوار شهدای مدافع حرم ایرانی به خاک سپرده شد از این شهید والامقام یک فرزند دختر به نام الهام به یادگار مانده است.

شهید والامقام «محمدحسن صادق (صادقی)» در ششم فروردین ۱۳۱۷ در روستای حسن‌آباد از توابع شهرستان چناران، چشم به جهان گشود و در ۱۵ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ همزمان با روز شهدا در شهر راز وجرگلان از توابع استان خراسان شمالی به خاک سپرده شد و از این شهید والامقام ۸ فرزند، پنج پسر و سه دختر به یادگار مانده است و روح الله صادقی یکی از فرزندان این شهید والامقام در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چناران مشغول خدمت رسانی به جامعه ایثارگری است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->